Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Access vraag

  • jose123

    kan iemand mij helpen?

    Het lukt mij maar niet om een access rapport te maken waarin in mijn output beperk:

    Het rapport is gebaseerd op een query; heel simpel.

    In deze query staat een lijst /scv-download van mijn website en bevat een lijst met advertenties (titel/rubriek/etc)

    Nu wil ik een flyer maken waarin ik per rubriek (max) 10 items publiceer…

    Dus

    RUBRIEKNAAM A

    Advertentietitle - prijs - kenmerk 1 - kenmerk 2

    Advertentitle - prijs - kenmerk 1 - kenmerk 2

    ……..

    ……..

    RUBRIEKNAAM B

    Advertentietitle - prijs - kenmerk 1 - kenmerk 2

    Advertentitle - prijs - kenmerk 1 - kenmerk 2

    ……..

    ……..

    Het lukt mij echter maar niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik zie wel veel tips, maar omdat ik geen programmeur ben kan ik alleen werken met het “eigenschappen”venster.

    Het gaat dus niet om het beperken van het aantal records van het rapport, maar ik wil per rubriek een max. in kunnen stellen. Dit is nodig omdat ik voorgedrukte flyers met mijn huisstijl wil bestellen, waar ik zelf uiteindelijk alleen de advertenties in print.

    Wie kan mij adviseren? Of kan dit voor mij doen? Ik heb access 2007 (een gruwel tov office 2003)

  • customVBA@live.nl

    beste “Jose123”,

    Inderdaad, met Access 2007 is e.e.a. wat gecompliceerder geworden…

    Kun je je query dan niet aanpassen zodat je max 10 resultaten krijgt? (in SQL weergave, )

    Ik wil je best helpen, maar heb iets meer info nodig, bijvoorbeeld over je query.

    M.vr.gr.

    customVBA

    customVBA@live.nl